eic shape bow

Bij De Bewindvoerster is iedere cliënt uniek

Als er één ding belangrijk is in de activiteiten van De Bewindvoerster dan is dat het veilig en verantwoord kunnen beheren van geldzaken voor hun cliënten. Daar hoort een op en top ingericht en beheerd IT-systeem bij. Laat dat nou net zijn wat EIC KLIX kan bieden. Voor Lando Tuinstra, directeur en bewindvoerder, was EIC KLIX de oplossing na het vertrek van hun zeer ervaren, maar pensioengerechtigde ICT-er.
 
Bij De Bewindvoerster is iedere cliënt uniek
14 Jun

De Bewindvoerster uit Veendam is een zeer klantgericht bedrijf gespecialiseerd in het beheren van geldzaken voor een heel diverse doelgroep. Dat kunnen oudere mensen met dementie zijn, die zelf het beheer over hun financiën niet meer kunnen doen, tot mensen die om diverse redenen diep in de schulden zijn geraakt en hiervoor hulp nodig hebben van een professional. Als beschermingsbewind de juiste oplossing is, wordt dit samen met De Bewindvoerster opgepakt en aangevraagd. De Bewindvoerster ondersteunt ook werkgevers met adviezen en oplossingen voor werknemers met schulden. Een medewerker met schulden is immers minder productief en de kans op uitval is groot. Een medewerker met schulden kost een werkgever gemiddeld €13.000 euro per jaar.

Gevoelige informatie

“Onze aanpak is heel direct,” vertelt Lando Tuinstra (tweede van rechts op de foto hierboven) die het bedrijf runt met zijn compagnon Harmen Wubs. “We hebben rond de 1500 cliënten, die voornamelijk woonachtig zijn in de 3 noordelijke provincies, maar ze wonen ook bijvoorbeeld in Amsterdam, Maastricht, Rotterdam of hele andere regio’s in Nederland. Onze medewerkers hebben veel persoonlijk contact met hun cliënten. Ze volgen daarin de bedrijfsvisie, maar ze hebben ook allemaal hun persoonlijke aanpak. Iedere cliënt is anders, geen enkel dossier is hetzelfde. Er is dus sprake van veel maatwerk. Wat onze medewerkers bindt is dat ze veel communiceren met hun cliënten en dat ze daarbij veel financiële handelingen moeten verrichten, via verschillende betaalsystemen, portals, bankkoppelingen, apps, noem maar op. Zo beheren ze bijvoorbeeld meer dan 3000 rekeningnummers bij verschillende banken. Alles natuurlijk goed beveiligd via protocollen, zoals tweetrapsverificaties, dat moet er gewoon op, want het gaat om zeer gevoelige informatie. Om aan al die knoppen te kunnen draaien, heb je een flexibel ingericht IT-systeem nodig met een werkplek die op jou toegesneden is.” 
 

Samen oppakken

“We zaten met een uitdaging toen onze ICT-er met pensioen ging”, gaat Lando verder. “De vraag was of we een nieuwe ICT-er moesten werven of dat we het via een gespecialiseerd IT-bedrijf op afstand zouden laten doen. We kwamen in contact met EIC dat net EIC KLIX had gelanceerd, zo bleek. Ze lieten hun werkplekoplossing zien tijdens een presentatie en het bood precies de flexibiliteit en specialistische ondersteuning die we nodig hadden. Bovendien was er direct een goed contact, een sfeer van ‘we gaan het samen oppakken’. Dat voelde goed. Ik ben zelf best wel kritisch en zeg dan wat ik vind en hoe ik het graag wil hebben, maar het waren hele leuke en open gesprekken.”

Eigen manier

Met EIC KLIX als leidraad werd het hele systeem heringericht en werden alle werkplekken op maat gemaakt. “In eerste instantie wilden we een uniform systeem met uniforme werkplekken. Gaandeweg hebben we toch besloten dat het goed is dat medewerkers daar een persoonlijke invulling aan kunnen geven. Juist omdat ze allemaal hun eigen aanpak hebben. Ze maken soms heftige dingen mee en dan is het heel belangrijk dat ze die cliëntrelatie op hun eigen manier kunnen onderhouden. Een persoonlijk ingerichte werkplek helpt daarbij. Klix biedt die flexibiliteit. Het is makkelijk in te regelen en het werkt vrij simpel, ook belangrijk!”

Beheerafspraken

Wat bij EIC KLIX ook goed wordt ingevuld, is de samenwerkingsrelatie. Er zijn goede en volledige afspraken over het beheer van het systeem. Wat gebeurt er op afstand en wanneer komt er een specialist langs bijvoorbeeld. Lando Tuinstra tot slot: “Bepaalde zaken zoals het beheer van onze betaalsystemen doen we zelf, dat is zo vakinhoudelijk daar kan een IT-er niet zo veel mee. Alle werkplekken draaien nu. Het beheer, de ondersteuning en de samenwerking zijn goed geregeld: Ik heb er alle vertrouwen in!”

Deel dit artikel