eic shape bow

Een waardevol 2022

Er was ook in 2020 geen ontkomen aan Corona. Het virus bracht veel leed maar zorgde ook voor een paar welkome ontwikkelingen, vertelt EIC-directeur Nils Labordus je in zijn Kerstboodschap. Zo kan de prikklok definitief naar het museum. Een traditie die mag blijven bestaan is het kopje koffie.
 
Een waardevol 2022
23 Dec

Nog een aantal dagen en dan sluiten we 2021 weer af. Hoe zullen we over twintig jaar terugkijken op deze periode? Er is al veel gezegd over Corona, maar we ontkomen er niet aan. Laten we hopen dat de komende periode voldoende is om de rust en het aantal besmettingen weer terug te brengen naar een niveau waarop alles en iedereen weer open kan. Met name de Horeca is natuurlijk enorm had geraakt en er is onbeschrijfelijk leed bij deze ondernemers. 

Geen intro waar je blij van wordt voor een kerstnieuwsbrief.

Andere kant is dat er natuurlijk ook enorm positieve ontwikkelingen zijn rondom flexibel werken. Niet meer standaard achteraan sluiten in de file, maar je tijd lekker effectief indelen en met zijn allen zoveel mogelijk op output sturen. En dan te bedenken dat nog niet heel lang geleden op sommige kantoren de prikklok werd gebruikt. Mooi dat die definitief naar het museum kan. Al zal die echt nog wel ergens hangen. Iedereen geeft er zijn eigen invulling aan. We zien over het algemeen de meeste collega’s nog de voorkeur geven aan de dagelijkse kantoortijden, maar dan wel vanaf de plek waar werken het beste uitkomt. 

De detachering bij bestaande en nieuwe klanten liep als vanouds goed. Voor onze werkplekdienst KLIX hebben we wel het persoonlijk contact bij een kopje koffie gemist, met name bij nieuwe relaties. Veel mooie dingen beginnen toch bij een kopje koffie. Gelukkig konden we wel de nodige demo’s verzorgen en de reacties daarop waren allemaal zeer positief. We gaan ervan uit dat de kopjes koffie in 2022 weer vaker gedronken gaan worden en we veel goede gesprekken zullen hebben met potentiële opdrachtgevers.

De laatste dagen zijn we natuurlijk ook weer druk geweest met het maken van de plannen voor volgend jaar. Ook maar weer eens ouderwets een SWOT gemaakt. Een hele lijst aan beide kanten en genoeg om aan te werken. Ieder jaar staat weer in het teken van een bepaald thema.

Voor 2022: Focus op waardecreatie.

Ik wens jullie allen een creatief en waardevol 2022!

Nils Labordus

Deel dit artikel