EIC wint Microsoft Educatie Partnership Awards 2016

Geplaatst op: 30-11-2016 door Nils Labordus
Nils Labordus  Nils Labordus

Schiphol, 30 november 2016 – Microsoft reikte op 29 november 2016 de Microsoft Educatie Partnership Awards 2016 uit. Vier winnaars in vier categorieën zijn beloond voor hun innovatieve oplossingen voor het onderwijs, die zij ontwikkelden met behulp van Microsoft-technologie. De winnaars werden bekendgemaakt bij het Amadeus Lyceum in Vleuten – een bijzondere locatie die een aanvullende, vijfde award ontving. Hieronder een overzicht van de awards en bijbehorende winnaars.

De Docent Centraal – EIC en Hanzehogeschool Groningen
In de categorie ‘De Docent Centraal’ ging de Microsoft Educatie Partnership Award naar EIC (Azure Architects) en de Hanzehogeschool Groningen voor het project ‘Digitaal Toetsen’. Daar werd een digitale toetsomgeving voor studenten en docenten opgezet, met nadruk op gemak, schaalbaarheid, veiligheid en stabiliteit. De omgeving is bovendien geschikt voor lokale én landelijke theorie- en softwarevaardigheidstoetsen.

De Student Centraal – Winvision en Graafschap College Doetinchem
Winvision en het Graafschap College ontvingen een Microsoft Educatie Partnership Award in de categorie ‘De Student Centraal’ voor een oplossing die studentenuitval op het Graafschap College helpt voorkomen. Door data uit verschillende bronnen te combineren en de school continu te informeren over studenten met een hoge kans op uitval, kan het Graafschap College extra begeleiding bieden en uitval omlaag brengen. Deze oplossing helpt studenten met het afronden van hun opleiding en verhoogt hun kansen op de arbeidsmarkt. 

De Moderne Werkplek – Wortell en Dunamare Haarlem
Wortell werkte samen met onderwijsgroep Dunamare aan flexibele werkplekken voor studenten. Het leverde de twee de Microsoft Educatie Partnership Award op in de categorie ‘De Moderne Werkplek’. Studenten van Dunamare kunnen nu zelfstandig werken met moderne IT-middelen en de nieuwste Microsoft-technologie, en leerkrachten kiezen hun eigen werkmethoden. Daarnaast wordt de IT-afdeling ontlast, omdat studenten bepaalde handelingen zoals het aanmaken van een wachtwoord, nu zelf verrichten. Daardoor heeft de IT-afdeling meer tijd om zich te richten op het primaire proces en het verbeteren van de gebruikerservaring van studenten.

De Slimme & Verbonden School – CRM Resultants en Erasmus Universiteit Rotterdam
De Microsoft Educatie Partnership Award in de categorie ‘De Slimme & Verbonden School’ ging naar CRM Resultants en Erasmus Universiteit Rotterdam. Voor de faculteit Rotterdam School of Management kozen zij voor Dynamics CRM om de betrokkenheid van alumni te vergroten. Voor de universiteit is dit een eerste stap richting een volledige student lifecycle voor een ‘leven lang leren’. Door middel van de interactieve Alumni Engagement Portal kan de alumnus zelf bepalen welke activiteiten en informatie voor hem of haar relevant zijn. 

Nelson Award voor Amadeus Lyceum Vleuten
Op 29 november reikte Microsoft tevens een Nelson Award uit aan het Amadeus Lyceum in Vleuten. Het lyceum ontving de award mede vanwege zijn activiteiten voor vredesbeweging MasterPeace met het project ‘Talent & Verbinding’, waarbij het 450 scholieren van twaalf scholen én Nobelprijswinnares Shirin Ebadi ontving bij de kick-off van het onderwijsinitiatief. Het Amadeus Lyceum – een Microsoft Showcase School – heeft als lokale changemaker een bijdrage geleverd aan de maatschappij om deze te verbeteren op het gebied van vrede, vrijheid, respect en verbinding.

“Met trots reiken we de Educatie Partnership Awards 2016 uit aan instellingen die hun digitale transformatie realiseren met behulp van onze technologie”, zegt Eduard Beck, Educatie Lead bij Microsoft Nederland. “Via partnerships ontstaan de beste oplossingen die scholen beter in staat stellen de student centraal te zetten en docenten helpen om innovatieve en creatieve lesarrangementen te maken. Hierbij biedt een moderne werkplek de mogelijkheid voor ouders, werkgevers, studenten, docenten en medewerkers om effectief samen te werken in de cloud.”